Alain Yzermans: “Luister goed naar de richtlijnen van de overheid”
today15 maart 2020
Het zijn drukke tijden voor burgemeester Alain Yzermans. Hij probeert alle inwoners te informeren over de maatregelen rond het coronavirus.
De maatregelen hebben erg zwaar ingehakt op het sociaal leven, maar het is belangrijk om nu alle maatregelen te respecteren”, zegt burgemeester Yzermans op de radio. “Het was een ver van ons bed show maar nu beseft iedereen wel hoe serieus dit eigenlijk is. Heel wat zaken kunnen momenteel niet meer, maar samen zorgen voor elkaar krijgt nu even voorrang.”
Mensen hokken toch samen
Containerparken zijn nog open en ook de bossen blijven toegankelijk. Mensen kiezen dan ook snel voor een wandeling, en dat moet kunnen zegt de burgemeester: “Zolang alle hygiëne voorschriften nageleefd worden en we voldoende afstand behouden moet dat kunnen. Een luchtje scheppen is belangrijk en dat is momenteel een van de weinige dingen die nog mogelijk zijn.”
Waar kan je terecht?
“Mensen die zich ziek voelen kunnen nog steeds het best contact opnemen met hun huisarts voor verdere instructies. Je kan ook altijd op de website van de gemeente kijken voor de meest recente updates.”
Komt het goed?
“Ik zou alles even aan de kant zetten en de focus leggen op onze gezondheid. Op die manier geraken we er samen door.”
De komende weken zal je waarschijnlijk grotendeels thuis doorbrengen, en na de vierde film op rij zal je dat ook wel beu worden. Gelukkig is er nog altijd het authentieke 'gezelschapsspel', dat kan zorgen voor heel wat plezante momenten in huis. Sven van Het Spelhuis in Zonhoven verkoopt al enkele jaren gezelschapsspellen, en is zelf ook grote fan en kenner. Timo vroeg hem met welke spellen je de tijd op […]