Armand Caubergs: “Een gescheurde achillespees maakte een einde aan mijn voetbalcarrière”
today6 augustus 2020
Na een periode zonder voetbal, besloot Caubergs om scheidsrechter te worden: “Dat was een uitstekende keuze. Na twee seizoenen mocht ik al in de nationale competitie fluiten.” Spijtig genoeg sloeg het noodlot toe tijdens de derby Mol-Dessel.
“Daar scheurde ik mijn achillespees, met als gevolg een heel lange revalidatie”, vertelt Caubergs. “Jongere mensen begonnen mijn plaats in te nemen, en ik wist dat het voorbij was. Gelukkig liet de sport mij niet in de steek. Ik mocht als eerste assistent mee met scheidsrechters in eerste nationale. Dat waren stuk voor stuk onvergetelijke ervaringen.”
“Van Roger Schoeters tot Marcel Van Langenhove. Ik mocht meegaan met topscheidsrechters. Op de dag dat SK Beveren landskampioen werd op het terrein van Standard, stond ik als Limburger op het veld. Ik heb daar enorm veel geleerd.”
“Intussen was ik ook nog bezig met mijn kandidatuur als opleider voor het Bureau Arbitrage. Ik vroeg aan de toenmalige voorzitter van de centrale scheidsrechterscommissie of hij mijn kandidatuur wou steunen. Hij zei ja en vanaf dan is het snel gegaan.”
Beluister deel 2 van het interview met Caubergs hieronder. Morgen vind je op onze site deel 3 van het gesprek!
Als je vraagt aan Armand Caubergs wat hij zoal doet tijdens zijn pensioen, zal je hoogstwaarschijnlijk het woord voetbal te horen krijgen. Deze zeventiger is namelijk al 23 jaar voorzitter van het Bureau Arbitrage in Limburg. Onze reporter Sander Di Monaco had een uitgebreid interview met hem over zijn werk en leven: “Onze instelling is samengesteld uit 17 opleiders. Een van mijn taken is om scheidsrechters die niet meer willen […]