Heropening De Plas Houthalen-Helchteren goed verlopen
today17 augustus 2020
Sinds zondag is zwemvijver De Plas in Houthalen-Helchteren opnieuw toegankelijk voor iedereen. Het recreatiepark werd dinsdag plots gesloten na een uit de hand gelopen ruzie. “Het is belangrijk dat onze inwoners weer een fijne en koele vakantieplek hebben om de hitte door te brengen”, zegt burgemeester Alain Yzermans (sp.a).
“Het incident van maandagavond was de druppel die de emmer deed overlopen”, zegt Yzermans. “We merkten al langer dat er teveel mensen aanwezig waren op het terrein. De coronamaatregelen konden gewoon niet meer gehandhaafd worden. De Plas sluiten was de enige beslissing om opnieuw rust te brengen.”
Aanpassingen
Na overleg met alle betrokken partijen besloot Yzermans om de zwemvijver zondag in beperkte vorm opnieuw te openen: “Deze keer laten we maar 750 mensen binnen. Dit controleren we door iedereen een polsbandje te geven. We zullen de mensen verwittigen via sociale media als het recreatiepark zijn maximumcapaciteit heeft bereikt.”
“De Binnenvaartstraat wordt dan ook afgesloten. Tot slot heeft de gemeente ook gezorgd voor extra politiecontrole. Zondag is alvast alles zonder problemen verlopen. We hopen dat dankzij deze nieuwe maatregelen de rust terug kan wederkeren in Houthalen-Helchteren.”
Beluister hieronder het volledige gesprek met Alain Yzermans over de Plas en het coronavirus in Houthalen-Helchteren.
Zaterdag speelde KRC Genk voor het eerst terug op eigen veld. Bezoekers waren niet toegelaten vanwege het coronavirus: “De stilte gaf een kille sfeer aan het stadion”, zegt voetbalreporter Sander Di Monaco. De spelers misten precies de steun van hun supporters, want de club geraakte niet verder dan een gelijkspel (1-1) tegen OH Leuven. “KRC Genk had de wedstrijd bijna volledig in handen”, vertelt Di Monaco. “De ploeg had veel […]