Jasko Braems loopt marathon voor de kinderen en jongeren van vzw Bethanië
today25 april 2021
Op zondag 25 april gaat Jasko Braem uit Genk een speciale uitdaging aan. Hij zal vanaf 15u op de atletiekpiste van het Atlascollege in Genk een honderdtal rondjes lopen. Op die manier loopt hij in totaal 42,2 km, de lengte van een marathon. Het geld dat hij hiermee inzamelt, gaat integraal naar vzw Bethanië.
Het coronatijdperk heeft ons des te meer doen inzien dat een goede mentale gezondheid van groot belang is. Bethanië is een organisatie die kinderen en jongeren met gedrags- en emotionele problemen ondersteunt in hun leer- en leefomgeving. Door het lopen van de marathon, wilt Jasko aandacht vragen voor het mentale welzijn én voor Bethanië. Als duursporter ging hij in het verleden al veel uitdagingen aan, maar deze keer zal niet het lichamelijke maar eerder het mentale aspect een zware uitdaging voor hem zijn. Zo benoemt hij zelf dat je als sporter maar een goede prestatie kan neerzetten indien je goed in je vel én geest zit.
Via deze link kan je Jasko’s inzamelactie steunen en een gift doen.
Hoe hij zich op deze uitdaging heeft voorbereid,vertelde hij aan onze Timo Piredda.
Op dit ogenblik zijn er in ons land 289 633 inwoners gevaccineerd. In de Limburghal in Genk zijn ze goed georganiseerd maar mag of moet het vaccineren niet sneller gaan? Voor zorgkundige Veerle Nijsten mag het allemaal wel wat vlugger gaan. Samen met haar bejaarden kreeg ze in de eerste week van februari het Pfizer vaccin toegediend. "We hebben de afgelopen maanden dingen moeten doen die voor ons zeer ongewoon […]