Muziekband De Geest terug op het podium met nieuwe singel “Alles” en theatertour in het vooruitzicht
today10 oktober 2020
“Ik ben al heel blij dat er alweer zoveel mensen terug waren, we mogen ons heel gelukkig prijzen dat er telkens mensen bereid zijn om naar ons te komen luisteren.”, een tevreden uitspraak van zanger Geert Vanloffelt van de muziekband De Geest, die na een hele lange tijd terug een optreden mochten doen in de Zomerbar in Genk.
Minder ambiance
Het was voor Geert en zijn bandleden toch speciaal om na zo een lange tijd terug op het podium te staan. “Ik was benieuwd of ik de teksten nog wel allemaal kende” verklapt zanger Geert Vanloffelt aan onze reporter Maria. Dat de mensen nu bij een optreden moeten blijven zitten en niet mogen dansen is voor de bandleden wennen, hierdoor is de ambiance ook minder.
Moeilijke periode door corona
Het is algemeen geweten dat de event sector het moeilijk heeft en ook Geert heeft een zware tijd achter de rug, want plotseling vallen een heleboel inkomsten weg. De tijd die voor hem nu vrij kwam probeerde hij in te vullen met andere zaken zoals teksten schrijven. Dagelijks schrijft hij een aantal zinnen op die hij voor zijn eigen songs of voor andere artiesten kan gebruiken.
Afgelopen maandag streken ze met 20 wandelaars van Waas Pasar uit Beveren neer voor een week puur natuur in Genk. Elk jaar doet de wandelgroep een buitenlandse reis in samenwerking met Eddy en Marc Thijs van De Wandelkrant. “Dit jaar hoopten we dit ook te kunnen doen, maar toen kwam corona” vertelt voorzitter Wilfried Van Hoeck. Staycation Plotseling kreeg Wilfried de ingeving om aan de broers Eddy en Marc te […]