Nieuw vlaams mobiliteitsmerk “Hoppin” moet combimobiliteit makkelijker maken
today24 juli 2020
We zitten met z’n allen veel met de wagen op de baan en ergeren ons aan de vele files, en daar wil Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken Lydia Peeters (Open Vld) iets aan doen. Op donderdag 23 juli stelde ze aan het station van Genk samen met Wim Dries (CD&V), burgemeester en ook voorzitter van de VVSG, haar nieuwe mobiliteitsmerk “Hoppin” voor. Hierin zal het combineren van verschillende vervoersmiddelen centraal staan.
Het merk “Hoppin” is herkenbaar, uitnodigend en bundelt alle beschikbare mobiliteitsoplossingen onder één noemer. Hiermee wil de Vlaamse overheid alle pendelaars ondersteunen bij hun verplaatsingen en één verhaal vormen dat over heel Vlaanderen wordt uitgerold, vertelt ons vlaams minister Lydia Peeters.
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken Lydia Peeters (Open Vld)
Ook burgemeester Wim Dries is blij met het nieuwe “Hoppin” mobiliteitsmerk. In stad Genk zijn deelfietsen en wagens al een beetje ingeburgerd. Maar als voorzitter van de VVSG heeft hij ook een belangrijke taak want welke rol kunnen de gemeenten en steden nu spelen in dit project?
Wim Dries (CD&V) burgemeester stad Genk en voorzitter VVSG
Iedereen zoveel mogelijk laten lopen, wandelen, fietsen of mountainbiken. Dat is het doel van de challenge die de sportdienst in Houthalen-Helchteren gisteren lanceerde. “Er hangt natuurlijk ook een tegenprestatie aan vast”, zegt medewerkster Inge Denis. “We hebben verschillende doelen ingesteld”, gaat Denis verder. Het eerste doel is 25.000 kilometer. Iedereen kan de afgelegde afstand op de site van de gemeente ingeven. Als we ons eerste doel halen, zal burgemeester Alain […]